Friday, April 1, 2011

Juba linnukesed väljas laulavad

Sai siis vahepeal tehtud esimesed jooksutiirud. Otsustasin, et seekord hakkan tasapisi peale. Jooksin nii, et pulsi hoidsin alla 140. Ma pole mitte kunagi elus varem sellise pulsiga jooksnud. No kurat, see pole jooks ju vaid mingi uinamuinatamine, mis on kohutavalt igav ja tüütu. See on selline tempo, et kannataks samal ajal suitsu ka teha :) Aga no hea küll. Olen kannatlik siis vahelduseks. Mine tea, milleks hea.
Õues on muidugi libe. Põlv hakkab kuskil kolmandal kilomeetril veidi tundma anda, aga tundub,et läheb järjest paremaks siiski.
Aga mida ma panin tähele- kui eelmisel kevadel jooksmas käima hakkasin, oli tagumik raske ja jalgu raske tõsta. Sel aastal.. ohohoo.. on hoopis teine minek sees. Uskumatult kerge oli joosta.
Niisiis jooksin ma teisipäeval 49 minuti ja läbisin selle ajaga 5,6 km. Kolmapäeval 52 minutit ja 5,9km. Liialdamata võib äelda, et ma olen võimeline lapsevankriga samas tempos kõndima. Aga jah, keskmine pulss siis 138. Tavaliselt jooksen 153-154 pulsiga.

Eile käisin venttis. Esimest korda oma ventti-ajaloos jõudsin ma kohale 20 minutit enne trenni algust ja mõtlesin, et vat täna teen korraliku soojenduse alla. Pähh. Neiu administratsioonis teatas kena naeratuse saatel, et trenn on täis. Mis mõttes?! Appi! Soovitas oodata, et äkki mõni ei tule ja bronnist vaanevad mõned kohad. Nii me siis nukralt ootasime seal mitmekesi ja õnneks-õnneks leiduski selliseid, kes ei tulnud ja õnnestus ennast trenni pressida. Noh, uksest sain sisse jälle siis, kui teised juba hoogsalt hüppasid ja läks jälle jooksupealt trenniks. Ja vastupidiselt eelmisele nädalale oli seal eile väga kerge. Uhasin kettaga kaks korda tihedamalt kui eelmisel nädalal, hüppasin, surusin, punnitasin. Ja hüpata oli ka millegipärast enneolematult kerge. Ei teagi, kas asi selles, et kaal umbes kilo väiksem kui nädal tagasi (ni väikse kaaluga pole varem venttis käinud) või selles, et mul oli kiire ja läksin siukse pooltühja kõhuga, autos sõin ühe võileiva enne.
Eile mul oli esimest korda venttis kell käe peal ja pulss oli teises pooles hüppeharjutuste ajal 180. Esimesed 50 minutit tuli pulss väga kiiresti 155 peale alla tagasi, viimased 10 mintsa alla 165 enam ei kukkunudki. Keskmine pulss tuli 159.
Pärast tegin 11 mintsa spinni otsa ja jalalihased ei anna absoluutselt tunda täna. Selle eest annab kõik see, mis vööst ülespoole jääb. Järelikult tuleb jooksulinti või ellipsit peale teha.
Nii et hoog sees ja suveks saledaks.

2 comments:

  1. Vaata kui tase hea, siis liigud 140se pulsiga ka päris kiirelt edasi :)
    Aga Venttis kerge võis ka sel põhjusel olla, et käisid enne jooksmas. See annab päris palju juurde.

    ReplyDelete
  2. nojah, seda kindlasti. Aga see 140 on siuke pulss nagu polekski trenni teinud. No siuke lahja. Tuled tagasi, jood tassi kohvi ja mõtled, et ei tea kas peaks täna trenni ka tegema või piisab sellest uimerdamisest.
    A noh, varsti saab Mariusega jooksmas käima hakata ja küll siis saab ennast reanimatsiooni äärele joostud kiiresti ja mõtlen heldimusega nende trennide peale :)

    ReplyDelete

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...