Monday, October 7, 2013

Jäneda rogain

Niisiis jälle rogainile. Rogainiga on nii, et ma iga kord kirun ennast, et miks ma küll ei öelnud konkreetselt "EI!" ja kiukiuu, jälle peab kl 6 ärkama laupäeval. Aga kui ma seal juba kohal olen, siis on hea meel, et viitsisin.

Seekord ma teadsin juba ammu, et mul tuleb väga mõnus rogain. Sest Anne pole märtsikuisesest vigastusest paranenud ja vahepeal üldse midagi teinud, mis tähendas, et mu vorm pidi olema tunduvalt parem hetkel. Ehk siis tuleb mõnus aeroobne trenn. Seega ma tõstsin nädala alguses jõusaalis kangi umbes nagu Savickas :) ja kolmapäeval ladusin pumpis natuke liiga optimistlikult kettaid kangile, mistõttu väljaastete viimases seerias pidin krt viilima natuke :) Ühesõnaga teadsin, et rogain tuleb jalutades ja puhkamisele eriti ei mõelnud.

Enne kui üldse spordiks läks, kallasin ma poolteist liitrit spordijooki autosse istme sisse. Nii et tuli veega hakkama saada rajal. Ja sai kah ilusti. Üldse seekord rajal läkski ainult vesi, üks juustuga võiku, üks sefiir ja pool geeli. Ülejäänud kraam tuli kõik tagasi koju tassida.

Aga nagu ma arvasingi, nagu stardipauk käis, siis polnud jalutamisest enam juttugi, pandi ikka jooksuga minema. Esimese kilomeetri jooksime 6.02 :), aga ma kuulsin, et Annel oli juba raske. Edasi läksime kohe jooks/kõnnile üle, sest mingit pointi polnud teda päris ribadeks joosta. Noh, ma üksi ju metsast välja ei saa, seega tuli kaaslast hoida püsti ja kontaktivõimelisena vähemalt :) Aga jooks/kõnd varianti suutsime teha üllatavalt kabedalt. Esimese tunni lõpuks hakkasid pumpi väljaasted säärtes ja reites ka natuke tunda andma siiski, kergelt siiski õnneks. Aga ma tundsin, et oleks Annel kasvõi natuke parem päev olnud, oleks ma päris hädas olnud oma kangete jalgadega.
Natuke vist siiski keerasime vinti üle, sest pisivigu tegime rohkem kui varem oleme teinud. 3. ja 4. tund olid kõige raskemad, sest Annel jalg valutas ja hakkasime pehmet pinnast vältima, mistõttu tegime suuremaid ringe. Seal sai tehtud ka suuremad strateegilised otsused, mis tagantjärele hinnates ei olnud kõige õigemad, aga kuna Anne jalg oli kahtlane, siis otsustasime, et kokkuvõttes pole vahet, kas meie koht on 150 või 250 ja tuleme kuue tunni peal välja. Mulle tundub, et üks pikemaid jooksuotsi üldse jäi kuuendasse tundi tegelikkuses, sest Annel läks paremaks ja kokkuvõttes võtsime veel punkte ja olime ikka praktiliselt lõpuni metsas. Tulime välja ajaga 7.29 ja läbisime 44,3 km. Natuke enne lõppu said kõik mõõtmisvahendite akud tühjaks, nii et +/- 1 km võib mõõtmisviga ka olla. Nii palju pole varem kilomeetreid saanud, aga kunagi varem pole ka nii kuiv olnud ja rajavalik kah selline, mis võimaldas kiiremaid kilomeetreid vahele teha. Tulemus oli kuskil keset nimekirja nagu alati, NN klassis kindlalt esimese poole sees, ühesõnaga igati vinksvonks. Mälu värskendamiseks võtsin eelmise aasta ka ette võrdluseks ja ülla-ülla, isegi koht on sel aastal parem natuke, nii üldarvestuses kui ka NN klassis.
Järgmine aasta jälle.Vist.
Ja karu jälle ei näinud.

kaart siin
punkte ma täpselt ei mäleta ja kaardi järgi järjekorda tuvastada ei suuda, aga läksime üles alguses :)

4 comments:

  1. Anna andeks, sest siit tuleb üks äärmiselt rumal küsimus kohe, aga mitte ei viitsi googeldada... Mis asi on rogain? :))

    ReplyDelete
  2. no lühidalt öeldes on see valikorienteerumine. Antakse selline kaart nagu ma linkisin ja siis pead otsima nii palju numbreid nendest üles kui palju jõuad, endale sobivas järjekorras. Konkreetselt sellel rogainil oli 8 tundi kontrollaeg, kui peab finišis olema. Kui hiljaks jääd, kaotad iga minuti eest 1 punkti ja kuskilt maalt edasi tulemus üldse tühistatakse. Ühesõnagaaja planeerimine on tähtis.
    Igas punktis tuleb piiksutada ühe vidinaga ja siis süsteem liidab need kokku. Võidab võistkond, kes saab kõige rohkem punkte. Iga leitud kontrollpunkt annab punkte kas 2,3,4 või 5. Loogika on selline, et 21 kuni 29 kontrollpunktid annavad 2 punkti, 31 kuni 39 annavad 3 jne.
    Tugevamad jooksevad, mitte nii tugevad vahepeal kõnnivad ja osad käivad niisama loodust nautimas ja piknikul peredega. Vastavalt võimetele ja eesmärkidele.

    ReplyDelete
  3. Kõlab vahvalt :)
    Jälle väike maraton kirjas.

    ReplyDelete
  4. jah, ongi vahva, kuigi jah, minu puhul on tegemist topograafilise idioodiga, kes isegi Viljandi linnas suudab ära eksida. Selles suhtes muidugi huumor, et ma üldse sellise ala juurde sattusin. Anne küll üritab mind õpetada, et vaata nüüd tuleb see joon ja see seal on too joon, aga noh.. olen ikka väga lootusetu juhtum.

    ReplyDelete

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...