Friday, May 2, 2014

Ümber Viljandi järve

Teatud mõttes on Viljandi sümboolne ja oluline jooks mu jaoks. Esiteks ikkagi peaaegu kodune koht, teiseks hooaja esimene võistlus on varemgi kaks korda minu jaoks seal olnud ja mingi esimese pildi ikkagi annab, mis talvega juhtunud on. Kolmandaks sealt saigi enamvähem alguse kogu minu nn võistlussport. Samas on tegemist raske jooksuga, sest reeglina selleks kuupäevaks pole eriti joosta jõudnud ja need kaks tõusu, mis seal rajal on, kustutavad ikka väga ära kui seal veidi üle pingutada.

Oma jooksuvormist polnud mul selget ülevaadet. Jooksnud sellel aastal vähe (rajal täitus 100.km) ja viimased kaks nädalat üldse mitte. Kui ma enne starti sellele mõtlesin, tundus see terve igavikuna ja polnud üldse kindel, kas ma selle ligi 12 km üldse lõpuni joosta jaksan. Ja kas ma üldse pingutada jaksan. Ja mis värk üldse on.

Stardis oli 4 kraadi sooja ja vihma sadas. No täpselt minu ilm. Vähemalt ei teki sellise ilmaga mingit vedelikuprobleemi ja päiksepiste teemat ja kõik muu on juba lihtsamini talutav.
No mina siis olen see "kliimapõlgur", kes jooksis lühikeses dressis ja itsitasin kui Heikki oma jänesenahast kasukaid ja fliisist kindaid selga toppis enne starti :). Ja ma päris ainuke ei olnud, mõned ikka olid veel. Nägin üht kodanikku, kes lausa paljajalu läks jooksma. Nii et on hullemaidki hulle.
Stardis seisis mu kõrval üks noormees, kes teatas, et palub tema ümber jooksjatel mitte pritsida, sest tal on uued tossud. Ja olidki siuksed helerohelised ja nunnud :) Igatahes lõi see muhe huumor tunde heaks kuidagi.

Jooksust rääkides, oli tunduvalt kergem kui arvasin. Juba esimesel tõusul vaatasin, et ohoo, päris lihtsalt läheb üles seekord. Sammus sellist kergust küll ei olnud ja eks ta siuke toore jõu pealt tulistamine oli, aga seda toorest jõudu jagus küll. Kui 4 kilomeeter piiksus täis ajaga 5.15, võtsin kõvasti tempot vaiksemaks, no ei jõudnud rohkem :) Tegin täpselt sama rajavaliku nagu siin tehti. Raskeks läks mul sellel viimasel tõusul, mis sealt ojast üle tulles on, kuskil 8. km vist. Seal mingi 100 inimest mööda vist läks ka. Ja pärast tõusu ka veidi aega mööduti nagu postist. Aga läks jälle paremaks ja lõpus oli jõudu küll veel. Lõpuspurdiga jäin igatahes järjekordselt hiljaks ja oleks võinud veel mõned kohad parandada küll lõpukohta. Ametlik lõpuaeg siis 1.10.55, netoaeg koguni üle 2 minuti sellest parem, mis tähendab, et kui viitsiks õigel ajal regada ja saada õigesse stardigruppi, saaks alguses tunduvalt paremini minema ega peaks nii palju energiat trügimise ja tempomuutuste peale raiskama. Pikematel jooksudel ei ole enam seda probleemi, aga sellise pikkusega jooksudel on veel vahe suur. Viljandis varem on start läinud tänavalt ja pole sellist troppi tekkinud, ei teagi, miks vaja läbi staadioni värava järsku oli see mass ajada. Aga no laias plaanis vahet pole. Viljandis on ikka kuidagi tore joosta. Ja kokkuvõttes olen ma tulemusega ka väga rahul. Viimati jooksin Viljandi jooksu aastal 2011, enne seda pikka vigastuste jada ja siis jooksin ajaga 1.14 nii et võib rõõmustada küll, ma arvan. Korralik märk maas ja eks vaatame vaikselt edasi.

No comments:

Post a Comment

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...