Sunday, January 29, 2017

Lund ikka ei ole

Oli jälle "erakordselt lumerohke" nädal.
Talv on jõudnud sellisesse staadiumisse, kus mulle aeg-ajalt saabuvad sõnumid: "lund sajab!", mis kogu traagilisuse juures on ka pagana armas. Eriti kui selline tuleb sõbralt, kes lund vihkab :)
Ühe korra panin suusad alla. Laupäeval Nõmmel. Olud olid nirud, 1,x km ring ja sellest üks sirge oli konkreetselt jääväli, Kuna seal miskit nauditavat eriti ei olnud, siis tundus olevat sobiv hetk suuski testida. Nimelt kinkisin ma endale sünnipäevaks uued suusad. Inspireerituna masendavast suusailmast ostsin endale skin-id, et eriti keerulistes oludes ei peaks oma pead suusamäärimisega vaevama. Ja eks ikka on natuke ägedam aknast vihmasadu vaadata kui sul rohkem suuski on! :)
Niisiis avasin pidulikult suusad ja vasaku käega tegin sellest hetkest edeva pildi ka. Sest kui pilti pole, siis pole olnud!
Võtsin kõik oma kolm paari klassikasuuski kaasa. Ja katsetasin.
Alguses need skinid tahtsid natuke harjumist, sest vahelduvat sõites jäi paar korda suusk kinni justkui korraks :) Võibolla ma olin lihtsalt klassika ära unustanud, sest need olid selle hooaja esimesed klassikameetrid üldse. Aga pidasid need suusad tõesti korralikult, tõusust üles sai ikka lõdvalt sõita või kasvõi otse astuda.
Mis libisemisse puutub, siis sealt Nõmme sillalt alla sõites libisesid nad umbes 3 meetrit vähem kui mu teised suusad ja umbes meeter vähem kui kolmandad suusad.
Sõitsin sama pulsiga ringe ja vaatasin, et ajaline vahe tuli umbes 0,2 km tunnis siis skinide kahjuks. Ehk siis ei ütleks, et üldse ei libise, aga vahe muidugi on. Tartu maratonile nendega ei läheks. Aga nõmeda ilmaga ja raskel rajal võiks ju õigustada ennast?
Elame-näeme.
Pärast sõitsin niisama mullasuusaga natuke uisku (värskelt määritud suusaga) ja avastasin, et need suusad kaotasid laskumisel kõikidele klassikasuuskadele :) Nii et suusal ja suusal on vahe küll.
Ja kui koos suuskadega suusakepid vahetasin ära, siis sain aru, et oleks vaja uusi klassikakeppe ka, sest need tundusid järsku jube rasked ja ebamugavad. Varem ma pole seda kordagi tähele pannud, aga ei ole ka keset trenni suusakeppe vahetanud vist kunagi, et vahe nii teravalt tunda annaks.
Üldiselt on praegu suusavarustuse hankimiseks õige aeg, sest igal pool on 50% aled. Midagi meeldivat ka lumevabas talves. Iseküsimus, et mida selle varustusega peale hakata..

Kuna lund ei ole ja vahelejäänud trennid ei ole hetkel eriti suur õnnetus, käisin kodust väljas korra ja otse J.M.K.E, Kurjami, Solidaarsuse ja Psyhhoterrori kontserdil. Mistõttu on hääl ära karjutud ja kaelaradikuliit juuste loopimisest. Vananemine ikka imeb vilinal.
Aga vahel peab seda olmejama natuke ikka maha loputama, röökima roppe laule ja kujutama ette, et oled kakskümmend :D



2 comments:

  1. Miks Salomonid ja mitte Fischer ?

    - kaalub ka nahku

    ReplyDelete
  2. mitmel põhjusel. Esiteks Ida-Euroopa laod on vusseritest tühjad (tegelikult ma tahtsingi ost twin skine). Vähemalt mulle sobilikku mõõtu oleks pidanud jube kaua ootama, aga ma olen kannatamatu ja tahan kõike kohe. Ja teiseks sain väga hea hinnaga. Mul paaril tuttaval on twin skinid ja võib-olla saab kunagi proovida, kas on ka mingi oluline vahe.

    ReplyDelete

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...