Monday, May 30, 2016

7 nädalat

Õhh :)
Kahjuks ma olen sunnitud suure osa eelmisest nädalast välja tsenseerima, kui ebasportliku ja halba eeskuju näitava. Lähemale see mind number kuuele ega teises kategoorias neljale kuidagi ei viinud. Aga ilmselt ka mitte väga palju kaugemale, nii et põlved puhtaks ja proovib sel nädalal paremini.

Plaanis oli kolm jooksutrenni ja kaks neist sai tehtud.
T jooks/kõnd 6,6 km
Jooks oli selline, et lapsed sõitsid jalgratastega kõrval ja kuna nad on sama halvad ratturid kui nende ema, siis palju maad sai jalutatud, aga vahepeal tuli ka teha ülikiireid sprinte, et asjad kontrolli alt ei väljuks ja võõraid autosid kinni ei peaks maksma

R jooks 13,1 km
oli jälle täitsa tore jooks. Tagant järele tarkusena oleks võinud ka veidi pikema jooksu teha, aga sel hetkel ma veel siiralt uskusin, et nädalavahetusel teen ühe jooksu veel.


Nädalavahetusel sai natuke sulgpalli ja korvpalli mängitud, aga see oli rohkem niisama laste lõbustamise mõttes. Isegi tööd eriti maal ei teinud seekord. Rohkem sai kala suitsetatud ja niisama pilvi vahitud. Kuigi see maaelu on täpselt selline, et kui sa viitsid seal kraapida, on ikka päris ilus ka pärast põõsa all kohvi juua. No ja kui ei viitsi, siis kohe enam ei ole ilus.


aga selle eest sattusin ma eelmisel nädalal mingitel segastel, kuid üpris loogilistel asjaoludel kirjandusfestivalile proosa lugemise võistlusele. Süsteem oli selline, et iga kirjanik luges 5 minutit enda kirjutatud teksti, kokku  8 esitajat. Ja kaheksast tekstist kaks olid sellised, mida mul oli isegi piinlik kuulata, rääkimata sellest, et suudaks nende sisu kuidagi piinlikkusest punastamata lühidalt edasi anda; siis mõned olid muidu päris toredad, aga mingi ropp ja rõve või lihtsalt mõni suguorganiteemaline element jooksis ikka läbi; ja mõned olid täitsa nauditavad tekstid, mille puhul oleks hea meelega kuulanud, mis saab edasi. Ja ma mõtlesin, et kui on aega 5 minutit, siis mispärast peab seda just nii labase ja otseütleva tekstiga täitma? Aga mäng piiridel ja natuke ruumi fantaasiale? Mis on eesmärk? Seks müüb? Kirjandus kui äri? Kirjandusvabaduse piiride kompamine? Mingi kõrgem kunstiline nüanss, milleni lihtne inimene lihtsalt ei küüni? Veel mingi komponent, mille peale ma ei tule? Mis ajast kultuur nii labaseks on läinud? Kellele sa kirjutad, Eesti kirjanik? 
Ühesõnaga on mul kultuurišokk sellest veits ja ma vajan toibumisaega, et üldse julgeks avada järgmise ilukirjandusliku teose. 


kokku jooks 19,7 km
alkohol feilide feil
kuus on kaugemal kui nädal tagasi





No comments:

Post a Comment

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...