Sunday, July 25, 2010

Mulgi maraton

Niih. Sai tehtud.
Stardis oli pilvine, aga kraadiklaas oli juba vaikselt 24 kraadini kerinud. Stardist läksin rahulikult ilusti oma tempos minema ja poolel maal olin ilusas 2.20 graafikus. Aga siis tuli päike välja, õhk läks kiiresti 5 kraadi soojemaks ja läks raskeks. 12. kilomeetril läksid jäsemed paiste, vasak toss hakkas kergelt varba peale käima ja võtsin tempot maha. Krampe ei tulnud ja lihas oli ka täitsa okei, aga kuumus lihtsalt küpsetas läbi. Vahetasin muudkui teeäärt, et mõni puuvarigi korraks natuke varjaks.
Joogipunkte oli rajal kokku 4 ja eilse ilma jaoks jäi minu jaoks selgelt väheks teisel poolel. 3,5 km enne finishit sõitis ergutav perekond autoga kõrvale ja sain juua. Selleks ajaks olid käed nii paistes, et pudeli hoidmiseks tuli juba veits vaeva näha, käsi lihtsalt ei paindunud. Siis oli juba suht ükspuha, mis ajaga finishisse kulgen. Lasin jala sirgu ja kõndisin vahepeal.Pulss ei tulnud enam kõndides ka alla 170. Viimase kilomeetri sõitis mees autoga kõrval ja lapsed karjusid, et jookse kiiremini. No ma ei viitsinud ka enam väga pingutada.
Muidu oli kift rada, maastik vaheldus, palju tõuse ja laskumisi, sirget teed oli vähe, vaheldumisi asfalt, kruus ja paar kilti oli päris metsavahel. Korraldus ka tipsen-topsen. Igati vahva jooks.
Aeg tuli ka vastav 2.45.05. Oma distantsil konkurentsitult viimane, aga naistest 8. koht lausa :). Vaatasin, et suurem enamus oli ikka sellised alla 2 tunni kõvad jooksjad ja arukad "turistid" lihtsalt ei startinud sellise ilmaga nii pikale maale. Aga noh, nüüd on märk maas ja ses suhtes olen rahul, et ma tean, et jõuan selle maa läbi joosta isegi 30 kraadise kuumuse ja mõningase ülekaaluga. Edasi tuleb ainult järjekindlalt trenni teha ja veits alla võtta. Sügisene maraton tuleb siledal maal, põhiliselt asfaldil ja kindlasti normaalsema ilmaga. Ja kaalunumber hakkab mul siis kindlasti juba kuuega.

6 comments:

  1. 600 pole just väike number aga noh, las ta olla :)
    Tubli, et ära jooksid, teine kord oled targem ja võtad pudeli kaasa. Natukene ebamugavam on joosta kui midagi selja peal kõigub aga lonks kosutavat jooki on seda ebamugavust väärt.

    ReplyDelete
  2. Jah, see oli strateegiline viga. Ei uskunud, et ilm nii soojaks läheb. Ilmateade lubas hoopis jahedamat ja mujal Eestis oligi tunduvalt jahedam. Pole varem nii sooja ilmaga üldse jooksmas käinud ega osanud oma vedeliku tarbimist adekvaatselt hinnata. Rajal tundsin juba 4. kilomeetril, et tahaks juua veits. Varem ikka 6-7 kilti olen ilma joomata ilusti hakkama saanud.

    ReplyDelete
  3. mul oli kaks aastat tagasi 2:39.06 Tartu jooksumaratonil fikseeritud poolmaratoni aeg. Sel aastal pärast 4-aastast pausi tulin taas alla 2 tunni.

    ReplyDelete
  4. Mina kannan pikkadel jooksudel alati veepudelit, vahel on janu, vahel mitte, aga v2hemalt on vesi kohe v6tta kui vaja peaks olema. Palavaga peaks vist igaks juhuks niikuinii rohkem jooma, et vedelikupuudusest tingitud krampe v2ltida. Ma olen selle v66 kylge k2iva pudeliga juba nii 2ra harjunud, et ei tunnegi seda enam :)

    ReplyDelete
  5. tubli töö igatahes! iga algus on raske.

    ReplyDelete
  6. ja konnula contra oli tõesti tartus alla 2 tunni poolmaratoni peal. enne finišit suutsin ta'st läbi häda mööduda, kihutas kui põrguline :)

    ReplyDelete

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...