Friday, September 17, 2010

Mõttepaus. Mis edasi?

Eile sõitsin autoga Piritale ja mõtlesin, et see on ikka jube pikk maa. Täitsa arusaamatu, kuidas ma selle maa kaks korda ära joosta jõudsin. Aga fakt on, et tehtud ta sai. Esimesest jooksukilomeetrist maratonini läks 2,5 aastat. Tegelikult ikka pööraselt kiiresti, eriti kui arvestada, et selles vahes suutsin ma jääda auto alla, murda selgroo ja saada lapse :D
Noh. Selline imelik tühjus on hinges veits. Mõned aastad tagasi sain ma teada, et suudan 8 tundi suusatada. Nüüd tean ka, et suudan 6 tundi joosta. Mida ma endast veel ei tea? Kui palju seda kasutamata ressurssi siis õigupoolest on? Et kas hakata pushima paremaid jooksuaegu või võtta üldse uus ala ette. Triatlon näiteks oleks lahe? Või peaks jääma jooksu juurde ja taguma rauda kuni see veel kuum on? Kunagi ei tea ju, millal traumad lõplikult joone alla tõmbavad ja edasi jääb niikuinii ainult pokker ja male. Selline segaduses olek siis veidike.
Eks ma puhkan ja vaatan, mis mõtted mu ajuolluses lõpuks määravaks saavad. Igatahes kindel on see, et tahaks kõigepealt teha ühe vinge suusahooaja. Plaani teen jälle suure. Plaanid on mul alati sellised utoopilised ja grandioossed, seetõttu ma reeglina neid kunagi ei täida. Aga ühtlasi on ka pool plaanist täiesti korralik tulemus :).
Talvel tahaks sõita läbi kõik Estoloppeti kuus maratoni. Aga suusatamises on see määramatuse osa mõnevõrra suurem. Esiteks peab lumi maha tulema. Teiseks on suur osa tulemusest ilmas ja suusas kinni ja mingeid numbrilisi eesmärke panna pole eriti mõtet. Kui ikka suusk ei pea, siis ulmelisi aegu ei sõida. Pole mitut paari suuski ka, et katsetada ja valida, mis rajale alla panna.
Aga alla 4 tunni võiks Alutaguse ära sõita ja alla 6 tunni Tartu. Tartu isiklik reks on mul 6.43, nii et selle saavutamiseks tuleb päris oluline parandus teha. Hetke vorm (või siis ikka veel emotsioon) lubab küll mida iganes.

4 comments:

  1. edu, mul on Tartu suusamaratoni reks kuskil 6:15 kandis, ründa!

    ReplyDelete
  2. ise ka tuled starti? Oleks rajal hääks veduriks või nii:). Ma natuke sorteerisin netis ja suht vähe on su sportlikke tulemusi netist leida, a selle eest suurepäraseid aegu. Vaatasin, et ümber Viljandi järve häädel päevadel pool tundi kiiremini lipanud kui mina. Tegelt su jooksuaegade põhjal võiks eeldada tunduvalt paremat suusa aega. Suusk vist ei ole just lemmikala?

    ReplyDelete
  3. sa oled ikka äge.
    Mina suusatamisega ei pretendeeri. Jube ala mu meelest. :D jalad libisevad ise suundadesse ning minul puudub igasugune kontroll asja üle. ;)
    Aga jooksmise koha pealt tegelen küll mõttega, et järgmine aasta jälle. Ja et äkki prooviks kevadel Riias ka (Stockholmi oma on jõrmilt kallis - lisaks seal start kell kaks alles, mis tähendab, et vähemalt üks öö tuleks ka veel seal veeta...).
    Ja vaikselt tegelen mõttega, et äkki peaks ikka ujumise ka ära õppima. :)

    ReplyDelete
  4. suusk mu jaoks liiga tehniline ala jah, ja ka seekord ei planeeri starti tulekut, kui, siis Haanjasse, mis täiesti ära proovimata
    oijah, mul on jah jooksuaegu, mida uhkusega meenutada ja millele ma jään praegu alla maratonis ligi tund (eelmine aasta siiski vaid 42 min), poolmaratonis u 20 minutit ja 1500 meetris 40-50 sekundit.
    Jah, huvitav, avastasin, et maratonis on mu kahe parema tulemuse vahe täpselt 42 minutit ja terakese veel sekundeid peale.
    Minut kilomeetrilt, kaaluvahe umbes 15 kilo. Ma ei tea, kuskil on olemas ka valem, kui palju iga kilogramm kilomeetri peale sekundeid lisab, aga ei tea, mis see on.

    ReplyDelete

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...