Sunday, January 22, 2012

Suusahooaeg kogub vaikselt tuure

Nii kiire on koguaeg, et pole aega kirjutada ju.
Eriti usinalt pole suusatamas käinud. Veidi olen teadlikult tagasi hoidnud, et mitte kohe uude auku ennast kukutada ja osaliselt on lihtsalt olme ja muud kohustused seganud.

Vahepeal sain ma aastakese vanemaks ja sellega seoses sain kingituseks kummilindid, mida ma nüüd hoolega tõmmanud olen, et natukenegi paaristõuget jaksaks sõita.
Suusalaagrisse seekord jälle ei jõudnud kuna lapsed korraldasid kodus võiduoksendamise just siis kui seda kõige vähem vaja oli. Aga noh, mine tea, milleks hea, et ei jõudnud.
Kirjas olin ka võistkonnas, mis pidi startima Xdreamil, aga hommikul kl 5 sain kõne, et üks võistkonnaliige oli ootamatult haigestunud ja et me ei stardi. Kuna ma just tunnike varem olin jõudnud koju firma jõulupeolt, oli mul ütlemata hea meel selle sõnumi üle:)
Suusatama olen vahepeal jõudnud neli korda.
x Eelmine teisipäev Nõmmel, 8,43 km, keskmine pulss 151, max pulss 178, aeg 53.39
x esmaspäeval Järvel 9,3 km, keskmine pulss 152, max pulss 173, aeg 1.09
x teisipäeval Järvel 9,51 km, keskmine pulss 151, max 182, aeg 1.02
x täna Järvel koos lapsega, kella unustasin maha, aga umbes 4 km :)

Sellest reast teine on siis selle aasta esimene klassikasuusa katsetus ja väärib pikemat kirjeldust. Esiteks ei saanud ma suuska pidama. Mingil imelisel kombel oli selle eest libisemine parem kui vabatehnika suusaga samal rajal on olnud, kuigi muidu selle suusa probleem siiani on olnud just kehv libisemine. Imelik. Teiseks oli tol päeval suusajälg suht kehvake ja ärasõidetud. Ja kolmandaks oli mu tunne nagu mul oleks esimest korda elus suusad all. Jeerum noh, ei mingit tasakaalu ega tehnikat, esimene ring lihtsalt ukerdasin kuidagi läbi. Õudne lihtsalt. Teine ring läks vähe paremini ja neljandal ringil vast hea fantaasiaga inimene oleks täheldanud mõningaid suusatamist meenutavaid elemente. Pärast oli selline nördimus, ma ütleks. No et terve suvi nagu nühitud klassikat ja kui lumi maha tuleb, siis ikka midagi ei oska teha. Igatahes see klassika katsetus tegi mind väga rahutuks. Vast läheb paremaks järgmiste kordadega.
Vabatehnika selle eest tuleb mul täitsa kabedalt välja. Arusaamatu. Kohe hea kerge on sõita, kuigi ma seda harjutanud pole ja varem pole kunagi osanud. Viimased trennid olen põhirõhu pannud paaristõukele, sest seda on mul praegu rohkem vaja kui uisutamisoskust.
Täna käisime rahvusvahelise lumepäeva puhul tütrega suusatamas Järve metsas, kus Marius lastele suusakoolitust tegi. Kuna tütrel alles esimesed suusakatsetused, siis oli pisaraid üksjagu, aga samas muudkui ajas ennast uuesti püsti ja rühkis kenasti ringi lõpuni ära ja nõudis, et tahab homme kaa suusatama. Vahepeal usaldasin lapse proffide hoolde ja tegin ise ka ühe kiire ringi. Ideaalne rada oli täna ja ideaalne ilm. Oleks tahtnud klassikat sõita, aga noh, küll jõuab.

No comments:

Post a Comment

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...