Sunday, June 26, 2011

Jaanijooks 2011


Jaanijooks oli mu isiklikus jooksukalendris kõige tähtsam jooks sel hooajal. Esiteks sellepärast, et see oli ainus jooks, kus ma eelmisel aastal isiklikku ei teinud. Teiseks seepärast, et see on koduraja jooks. Kolmandaks on see profiili ja distantsi poolest mulle kõige raskem jooks nendest, mida ma jooksnud olen. Sprint pole minu ala :)
Seega oli vaja isiklik reks joosta iga hinna eest. Distants siis ametlikult 4,4 ja profiil siis selline, et esimene 1,5 km siledat maad, siis otse alla mäest, siis 2 km pikk aeglane tõus ja lõpus 300 meetrit mägironimist treppidest.
Eelmisest aastast oli mul ees aeg 29.32 ja 2008. aastast ulmeline aeg 28.41. Ei tea, kuidas ma tookord selle aja sain.
Igatahes väike peastarvutus näitas, et kui 100% panen, nii et ninast veri väljas, siis soodsatel tingimustel võiks joosta 26.59 ära äkki. Enne starti juba kahtlesin tugevalt, sest sellel esimesel pikal sirgel oli üsna tugev vastutuul. Aga strateegiale jäin kindlaks, et algul jooksen nagu jõuan ja siis lõpus rooman kuidagi sealt mäest üles.
Start. Jooksin suht kiiresti minema ja üsna kiiresti tuli tempot korrigeerida. Sellegipoolest piiksus kell 1 km täitumist ajaga 5.28. Ma ei ole vist sellist kilomeetriaega küll elusees oma kellal näinud. Ehmatusest (tegelikult muidugi väsisin ära)lasin tempo veits alla ja võtsin vähe rahulikumalt, mõtlesin, et kui teise km ka alla 6 mintsa jooksen, siis on päris reaalne võimalus veel oma 26.59 ära joosta. Teine km 5.43. Opaa. Kolmas ka 5.43. Neljandal kilomeetril hakkasin juba väsima kuid siiski 5.56.
Ja siis tuli see sein. Jessas küll. No joosta ma ei suutnud seal treppidel enam ühtki meetrit. Tahtejõu najal kuidagi sealt üles ennast venitasin ja enamvähem kukkusin üle finishijoone. Ma ei mäleta, et ma ennast kunagi niimoodi silmili maha üldse jooksnud oleks. Kui, siis sel samal jooksul aasta tagasi :) Ikka jupp aega rögisesin ja mõtlesin, kas oksendada või mitte. Ei oksendanud.
Rada oli tegelikult hoopis 4,55 mitte 4,4 nagu kella kinni vajutades selgus. Seda suuremat headmeelt teeb aeg, mis oli koguni 26.50. Jehuu! :) See, et ma viimast 550 meetrit jooksin ajaga 4.05 ei ole siinkohal enam eriti oluline :)
Aga pulss oli muidugi ulme. Ma ei tea, kas peaks oma kella uskuma, kui ta väidab, et mu max pulss oli 242 ja keskmine 183 :) Parem siiski vist mitte uskuda.

Muus osas möödus ka jaaninädal üleni sportlikult. Enne jaani jõudsin kaks tiiru ujulas kilomeetrit ujuda ja ajad olid vastavalt 37 ja 36 minutit. Kerge sportlik hasart on tekkinud, et kas saaks aja kuidagi alla 30 minuti kunagi.
Veel jõudsin paar korda rattaga sõitma, jalkat taguda, sulgpalli mängida ja korra trena filmi taustaks vändata. Jaanipäeval olin kaine rool, mis tähendab, et ei mingeid üle aia ronimisi, katkisi põlvi, kadunud prille ega põlenud jalanõusid. Vananen väärikalt :)

1 comment:

Äge talv oli tegelt!

Suusahooajast pole midagi kirjutanud, mistõttu on kostunud pahameelt siit ja sealt, nii et eks ma siis katsun selle kuidagi kokku võtta.  Al...